פרטי הבלוג

  • Home
  • החלוצה שהפכה למובילה: אבטחת ענן ב 360

החלוצה שהפכה למובילה: אבטחת ענן ב 360

החלוצה שהפכה למובילה: אבטחת ענן ב 360

עם תשתיות ידע, צוות מנוסה ושיתוף פעולה עם כל ספקי הענן והוונדורים, חברת YouCC טכנולוגיות מקבוצת ,Octally ספקית שירותים מקצה לקצה לאבטחת מידע בענן, מציעה כיום מעטפת אבטחה מקיפה ורב-שכבתית ללקוחות אנטרפרייז, שנותנת מענה מדויק לצרכים שלהם. רימון כהן, מנכ"ל החברה, בריאיון מיוחד

 

יואל צפריר, בשיתוף YouCC טכנולוגיות

בנוף ההולך ומתפתח של טרנספורמציה דיגיטלית, אבטחת ענן עומדת בראש דאגתם של עסקים ברחבי העולם. כדי לשפוך אור על הנושא הקריטי הזה, ישבנו עם רימון כהן, מנכ"ל חברת YouCC טכנולוגיות, חברה מובילה בתחום אבטחת הענן, כדי לדון בצרכי השוק, בתחזיות של אנליסטים ובטכנולוגיות שמעצבות את עתיד מחשוב הענן מאובטח.

כדי לפתוח את הדיון, תוכל להסביר מדוע אבטחת ענן הפכה לנושא כה קריטי עבור עסקים כיום?

"ההגירה לענן תופסת תאוצה רבה בשנים האחרונות. האנליסטים של גרטנר מעריכים, כי עד שנת 2028, 70% מעומסי העבודה יעברו לענן לעומת 25% כיום. בקרב מנהלים בכירים, בארץ ובעולם, כבר חלחלה ההבנה שהענן נותן מענה למגבלות ולאילוצים של תשתיות ה-IT הקיימות וכי ענן יכול להפחית את העומס הכרוך בתפעול ובתחזוקה של חומרה ותוכנה. הוא מאפשר ביצועים בקצב מהיר בהרבה מהקמה וניהול המערכות באופן עצמאי בהתבסס על תשתיות On-Prem. עם זאת, המעבר לענן חושף את הארגונים לנקודות תורפה חדשות. פרצות נתונים, גישה לא מורשית ואובדן מידע רגיש הם רק קצה הקרחון. ככל שעסקים מסתמכים יותר ויותר על שירותי ענן, אבטחת הנתונים והיישומים הופכת להכרח".

כיצד הצרכים הנוכחיים בשוק משקפים את החשיבות הגוברת של אבטחת ענן?

"צרכי השוק מתפתחים במהירות. ארגונים לא מחפשים רק פתרונות אבטחה; הם מחפשים אסטרטגיות מקיפות שכוללות ניהול זהויות וגישה, זיהוי איומים והגנה על נתונים על פני מספר סביבות ענן. יש ביקוש הולך וגובר לפתרונות המציעים נראות ושליטה, הן על המידע המאוחסן בענן והן על האנשים שניגשים אליו. זה משקף הבנה רחבה יותר שאבטחה היא לא רק בעיה טכנית אלא חובה עסקית קריטית".

אם כבר מדברים על אבולוציה, מה חוזים אנליסטים לעתיד של אבטחת ענן?

"האנליסטים אופטימיים, אך זהירים. הם חוזים צמיחה משמעותית במגזר אבטחת הענן, המונעת מהאימוץ הגובר של שירותי ענן והאיומים המתגברים בנוף הסייבר. גרטנר, למשל, צופה שההוצאה העולמית על פתרונות אבטחה בענן תגיע לשיאים חדשים בשנים הקרובות, תוך שימת דגש על חשיבות ההשקעה באמצעי אבטחה מתקדמים".

אימוץ חדשנות וטיפוח שותפויות

הנוף הטכנולוגי לאבטחת ענן הוא מגוון וחדשני, טוען כהן. לדבריו, אנו רואים התפתחות רבה בתחומים כמו בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה (ML) לזיהוי ותגובה של איומים. גם טכנולוגיות ההצפנה נעשות מתוחכמות יותר, מה שמבטיח שהנתונים מאובטחים גם בזמן מנוחה וגם במעבר. פתרונות בקרה על ניהול הזהויות וגישה (IAM) חיוניים לשליטה למי יש גישה לאילו משאבים. יתר על כן, מערכות ניהול מידע ואירועי אבטחה (SIEM) הן אינטגרליות לניתוח בזמן אמת ורישום התראות אבטחה. טכנולוגיות אלה, בין היתר, מהוות את עמוד השדרה של אסטרטגיית אבטחת ענן חזקה.

כשהטכנולוגיות הללו פועלות, אילו אתגרים עומדים בפני עסקים ביישום אמצעי אבטחה יעילים בענן?

"האתגרים מגוונים כמו הפתרונות. מכשול מרכזי אחד הוא פער הכישורים; יש צורך דחוף באנשי מקצוע שמבינים גם במחשוב ענן וגם באבטחת סייבר. אתגר נוסף הוא המורכבות של ניהול האבטחה על פני פלטפורמות ענן מרובות, כל אחת עם סט כלים ופרוטוקולים משלה. יש גם נושא של עמידה במסגרות רגולטוריות שונות, שיכול להיות יעד נע. התגברות על אתגרים אלו דורשת שילוב של השקעה אסטרטגית בהדרכה, בחירת השותפים הטכנולוגיים הנכונים ואימוץ תרבות אבטחה ראשונה בארגון".

יש מחשבות לאן מועדות אבטחת הענן וכיצד עסקים יכולים להקדים את העקומה?

"העתיד של אבטחת הענן קשור באופן מהותי לעתיד מחשוב הענן עצמו. ככל שאנו מתקדמים לקראת סביבות ענן מורכבות ומשולבות יותר, האבטחה תהפוך לקריטית עוד יותר. עסקים חייבים לאמץ גישה פרואקטיבית, להעריך באופן רציף את מצב האבטחה שלהם ולהתמודד עם איומים חדשים. להישאר בקדמת העקומה פירושה אימוץ חדשנות, השקעה בחינוך וטיפוח שותפויות המשפרות את יכולות האבטחה. בסופו של דבר, המטרה היא לא רק להגן מפני איומים אלא לאפשר לעסקים לשגשג בעידן הענן בצורה מאובטחת".

לספק את כל שכבות ההגנה

YouCC טכנולוגיות הייתה חלוצה בעולמות האבטחה בענן. היא גם האינטגרטור המוביל והיחיד אשר ממוקד ועוסק אך ורק בפתרונות ובייעוץ בתחום ויודע לתת מענה, מקצה לקצה, לכל צרכי האבטחה בכל העננים הציבוריים. החברה גיבשה נבחרת מומחים שיש להם ידע ניסיון וידע רב בתחום, הן בצד המקצועי והן בצד האסטרטגי. מדובר על צוות ניהולי מהמובילים בשוק הכולל יוצאי חברות מובילות בתפקידים בכירים. כך למשל, ה-CTO היה בעבר CISO בחברת סטארט-אפ בכירה שנמכרה ל-HPE.

כהן עצמו הצטרף לחברת YouCC לפני כשלוש שנים על מנת לחזק את אסטרטגיית הגידול שלה ואת נוכחותה בשוק אבטחת הענן. מאחוריו כעשר שנות ניסיון בתחום ההייטק, מהן חמש שנים בתחומי הענן ואבטחת המידע. קודם לתפקידו הנוכחי הוא שימש כמנהל תחום מכירות ENT בבזק בינלאומי וכמנהל המחלקה המסחרית בחברת טלדור תקשורת.

איך אתם יכולים לעזור לעסקים במתן מענה לאיומי אבטחת המידע בענן?

"אנחנו מלווים את הלקוחות בכל שלבי תהליך ההגירה לענן, בהיבטי האבטחה, כולל היבטי ארכיטקטורה מאובטחת, הטמעת טכנולוגיות הגנה מגוונות, ביצוע סקרי סיכונים, אבטחה בתחום ה-DATA, ה-APPLICATIONS, ה-IDENTITIES, הפיתוח ומרכיבים נוספים. למעשה, אנחנו מייצרים את כל מעטפת האבטחה, 360 מעלות, שהיא הכי מתאימה להם, למוצרים שלהם ולצרכים שלהם.

"מעבר לפורטפוליו רחב ומגוון של שירותים ומוצרים, יש לנו שיתוף פעולה עם הענן של מיקרוסופט ושותפויות עסקיות עם פורטינט, סיסקו, גוגל ואמזון. יצרנו גם שיתופי פעולה עם סטארט-אפים ישראלים, שעוסקים בתחום האבטחה בענן. המטרה היא לספק ללקוח את כל שכבות ההגנה בעולמות אבטחת הענן".

איך מתבצע התהליך מול לקוח חדש?

"אנחנו מקיימים פגישת היכרות עם הלקוח בהשתתפות ארכיטקט Cloud security שלנו, במטרה לשמוע ולהבין את האתגרים שהארגון חווה ועל מנת שנוכל לתפור את הפתרון הנכון ביותר עבורו. משם אנו מלווים את כל התהליך, כולל דמו, בדיקות היתכנות וכיוצ"ב, לרבות תחזוקה ותמיכה 24/7. אתן לך דוגמה. לא מזמן פנתה אלינו חברה גלובלית מעולמות ההייטק, שמעסיקה אלפי עובדים בכל העולם. כדי להבין עד הסוף את הצרכים שלה ישבנו לא רק עם ה-CISO, אלא גם עם עובדים וצרכנים פנימיים של מערכת ה-IT הארגונית. צללנו למטה ועשינו מעין רוד-שואו בכמה מקומות, הכל כדי להבין את הצרכים ולתפור חליפה מותאמת לצרכי הלקוח".

מה מתוכנן בעתיד הקרוב?

"אנחנו מרחיבים ומעמיקים את האחיזה שלנו בעולמות הפיתוח המאובטח, DevSecOps, ונמשיך לפתח את תחום ההגנה על הדאטה ויכולות ה-AI. אנחנו חותרים למנף את היתרון היחסי של החברה, שבא לידי ביטוי במיקוד בשירותי אבטחת מידע בענן ובחיבור בין עולמות הפיתוח לעולמות הענן הקלאסיים, תוך המשך ההתרחבות בשוק אבטחת הענן. במסגרת זו, אנחנו מתכננים להרחיב את הפעילות בחו"ל ולהציע את השירותים שלנו מחוץ לגבולות ישראל. אנחנו גם מגייסים עובדים נוספים כחלק מתהליך ההתרחבות שלנו".

בשיתוף חברת YouCC טכנולוגיות

whatsapp
NPCoding DEVELOPED BY

החלוצה שהפכה למובילה: אבטחת ענן ב 360

מלא את הטופס למטה והצוות שלנו ישמח לסייע לך

    דילוג לתוכן